רוצים כלב בריא? צאו לטייל!

מעשה בטיול קצר

8:00 - רגע לפני שיוצא מהבית: "יאללה מוקי, בוא נצא לפיפי, קקי והביתה. אני כבר מאחר לעבודה".

19:00 - מתיישב על הספה, מדליק טלוויזיה: "הכלב משגע אותי ולא נרגע, למרות שהוצאתי אותו לפני רגע לטיול צרכים".

21:00 - חוזר הביתה מחדר כושר: "מוקי, מה עשית? אלה הנעליים הכי יקרות שלי"!

אם הסיפור הזה מוכר לכם, כדאי לכם להמשיך לקרוא.

משך הטיולים היומיומיים שלנו עם חברנו הפרוותי הוא עניין בעל חשיבות עליונה בעבורכם ובעבור כלבכם. עם זאת, בעבור בעלי כלבים רבים, ובמיוחד בימים גשומים וקרים, הטיול עם הכלב מרגיש כמטלה שישמחו לסיים אותה מיד אחרי שהכלב מסיים לעשות צרכים.

עבור אנשים רבים, משמעות המושג "טיול עם הכלב" היא הוצאת הכלב למטרת עשיית צרכים, מתוך הבנה שאם יעשה צרכים בחוץ, הוא יימנע מלעשותם בבית. אך בעבור חברו הטוב ביותר של האדם, עשיית צרכים אינה הסיבה העיקרית שהוא מבקש לצאת לטיול.

 

חשיבות הטיול לבריאותו הנפשית של כלבכם

לטיול של הכלב ישנה משמעות רבה והשפעה גדולה עליו ועל איכות החיים שלו. היציאה החוצה אינה רק הליכה נחמדה לשירותים - בעבור הכלב, זמן הטיול הוא הזמן היחיד שיש לו לממש את היצרים הבסיסיים שלו - להריח, לפשפש, לפרוק אנרגיה, ללמוד דברים חדשים, להכיר חברים ובאופן כללי לשבור את השגרה המשעממת בבית.

האינטראקציה עם ריחות, אנשים, כלבים וצמחייה חשובה ואף קריטית לשמירה על נפש וגוף בריאים עבור כלבכם. כלבים מתקשרים, מקבלים ומעבירים אינפורמציה, ומתפתחים פיזית וקוגניטיבית בזכות הגירויים שבסביבה החוץ ביתית.

מלבד זאת, הוצאה נכונה של האנרגיה בחוץ תורמת לבריאותו הכללית של הכלב. מחקרים מראים שפעילות פיזית מפחיתה את הסיכון של הכלב לחלות במחלות, מסייעת לו להשתקם מפגיעות פיזיות ועוזרת לו לקיים פעילות מטבולית בריאה. אם כך הנוסחא היא פשוטה - ככל שכלבכם יהיה יותר פעיל פיזית מחוץ לבית, כך הוא יהיה יותר בריא ורגוע בתוך הבית.

 

יש הרס בבית? תחשבו האם טיילתם מספיק

אם תהיתם מדוע פתאום הכלב הבוגר שלכם החל להרוס את הבית או אכל משהו יקר ערך, התשובה לכך ברוב המקרים היא שאתם מטיילים פחות עם כלבכם, או נותנים לו פחות זמן לפרוק את האנרגיה האצורה בו. לכעוס על הכלב לא יעזור, צאו איתו לטיולים ארוכים וממצים יותר, הוא ישיב לכם באהבה גדולה וברוגע ונינוחות כשהוא איתכם בבית.

רוב הבעיות ההתנהגותיות של הכלב נוצרות בעקבות מחסור בהוצאת אנרגיה. התנהגויות לא רצויות נולדות כאשר הכלב יושב שעות רבות בבית ללא מעש. כלב שהורס חפצים, עושה צרכים בבית, או מציק ללא הרף הוא ככל הנראה כלב שלא פרק מספיק אנרגיה בטיול. אין זו אשמתו שהוא דורש יותר והוא ככל הנראה לא יפסיק את ההתנהגות הלא רצויה שלו עד שיקבל את מה שהוא דורש - עוד פעילות!

הבריאות הפיזית שלנו עומדת על המאזניים גם היא, מחקרים רבים מראים שבעלי כלבים הם אקטיביים יותר, בריאים יותר ועם סיכוי נמוך יותר לחלות במחלות לב ביחס לאנשים אשר אינם בעלי כלבים. ומה לגבי בריאותנו הנפשית? ובכן, מחקרים מוכיחים שבעלי כלבים הינם אנשים יותר חברותיים ופחות בודדים, נטייתם לדיכאון פחותה משמעותית משל אנשים שאינם בעלי כלבים, והנם מסופקים יותר מחייהם.

 

כמה טיולים ביום צריך?

אם כך- כמה פעמים ביום יש להוציא את הכלב כדי שחייו וחייכם יהיו מספקים יותר?

כלב בוגר ממוצע, זקוק ל-3 טיולים ביום. שני טיולים של חצי שעה לפחות, וטיול נוסף שמיועד למשחק ופריקת אנרגיה (אורכו כשעה).

גורים לעומת זאת דורשים בין 5 ל-7 טיולים ביום! נכון, גורים זקוקים להרבה יותר טיולים ממה שנדמה לנו, אך הטיולים לא צריכים להיות ארוכים כמו אלו של כלבים בוגרים, אלא טיולי חשיפה של 10-15 דקות לטיול.

אז למה אתם מחכים? צאו לטייל!

אולי יעניין אותך גם...